Turen til Southhampton, og Isle of Wight, England

Fredag sejlede vi så et par timer videre til Southampton.
Havnen i Gosport var meget urolig med bølger fra de store færger som sejlede flere gange om dagen ud og ind ad fjorden. Så vi håbede på mere ro i Southampton. Det blev mere roligt, faktisk meget stille. Vi lå i læ. Dertil fik vi så også en masse smukke både at se. Kæmpe J-både som bruges til kapsejlads, som der er en masse af her i området for alle typer bådstørrelser. Lørdag slappede vi af i byen. Vi tog på Titanic museet og kiggede lidt på forretninger. Søndag havde vi arrangeret at mødes med Malthe, som er søn til de tidligere bådejere af vores båd. Han bor i Bermingham med sin kæreste og hendes søn. Vi havde en rigtig hyggelig aften. Vi nød at få selskab.
Mandag efter frokost valgte vi så at tage videre til Isle of Wight – Cowes. Det blev til en heftig fornøjelse med tåge, regn, vind, og bølger. Heldigvis var vi ikke de eneste der lige havde valgt at sejle denne rute. Så vi fulgtes ad flere både. De blev hurtigt væk i tågen, så vi prøvede at holde trop med dem. Efter 3 timer – 9 sømil kom vi i havn og fladede ud.